#PředstavujemeŘečníky – ONDŘEJ ŽÁK: Opři se do toho, stojí to za to

1. Jméno a věk? Ondřej Žák, 33

2. Čím jsi chtěl být, když ještě nefungovaly e-shopy? Pilotem Concordu u British Airways, ale přestaly je provozovat a na mě zbyly eshopy

3. Čím sis vydělal své první peníze? Brigádama, pak jako pomvěd na VŠ a na projektech v UTAMu (Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR)

4. Čím se živíš a jak dlouho se tomu věnuješ? Živím se cestováním po našich logistických centrech a mezi klienty. V ComGate se tomu věnuju už 6-tým rokem.

5. Co považuješ za svůj největší úspěch? Pokud můžu zahrnout i nepracovní oblast, pak svoji rodinu.

6. Kam směřuješ osobnostně i profesionálně? Osobně směřujeme s rodinou do nového domu (snad již velmi brzy ), profesně se snažím stále rozvíjet a umět v rámci firmy nabídnout ty nejlepší služby.

7. Co bys poradil každému mladému člověku, který právě začíná? Ať se do toho opře, stojí to za to.

Ondřeji, je celkem evidentní, že se z nakupování na internetu stal během několik málo let velký fenomén. Dokážeš zhodnotit, jak hodně se zdokonalila logistika? Objednám v pondělí a v úterý to mám doma….někdy i v pondělí, to taky umíme Skladová logistika jako taková se nejvíce vyvíjela v období automatizace a zavádění linek pro výrobu automobilů. Logistika pro automotive byla vždy na vrcholu. Podle mého dnes „jen“ tyto poznatky převádíme a implementujeme pro provoz logistiky „eshopové“. Požadavky a pravidla jsou obdobná – zboží musí být v perfektním stavu a včas přijaté na sklad s ideálně krátkou dobou skladování, čas na zpracování objednávky co nejkratší a expedice s doručením zákazníkovi just in time

Sama vím, že kromě ceny za určitý výrobek řeším i ceny za dopravu a dobu doručení. Může být podle Tebe logistika stále více rozhodujícím faktorem? Logistika se určitě stále vyvíjí a nedokážu dohlédnout, abych viděl konec rozvoje. Logistika dle mého hraje klíčovou roli. Její kvalita je o to významnější, čím je v daném druhu/segmentu zboží větší konkurence (např. elektronika, potraviny apod.).

Řekněme, že vedu e-shop. Co a kolik bych toho musela vyexpedovat, aby se mi vyplatila externí logistická firma? To záleží na více faktorech. Objem expedic je samozřejmě jedním z těch důležitějších, ale roli hraje i typ zboží (atyp, křehké, nadrozměrné…), náročnost balení, průměrná výše objednávky atd. Obecně lze říci, že pokud si započítá majitel menšího až středně velkého eshopu poctivě všechny náklady a ohodnotí si rizika spojená s provozem skladu, vedením zaměstnanců, chybovostí, vyplatí se téměř vždy přenechat tuto činnost externí společnosti.

Co všechno mi pak může taková externí logistická firma nabídnout? Naše logistická centra nabízí krom klasického přijetí zboží, skladování, balení a expedice umíme v ComGate i zákaznické infolinky napojené na objednávkový systém, příp. zjišťování zákaznické spokojenosti před vyplněním formuláře heureky, máme vlastní řešení online platebních služeb (platba kartou, převody), navrhujeme a vedeme marketingové kampaně (věrnostní, spotřebitelské). Je toho opravdu hodně

Na summitu budeš určitě o předešlé otázce ještě mluvit, ale můžeš nám prozradit, co všechno se od Tebe na summitu dozvíme? Dle madailonku: Do přednášky se pokusím shrnout své praktické poznatky z oblasti řízení skladových operací. Probereme ne/výhody pickingu od „Pepo, dones ještě ty zelený ponožky do objednávky XY“, přes papír, až po automatizované systémy (snad je již brzy budeme všichni potřebovat). Podíváme se, k čemu všemu nám má pomoct skladový systém, jaká technologie je v jaké fázi eshopu výhodná a potřebná.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *